kolmapäev, 16. detsember 2009

Kuradi tark, jumala loll.

Mulle tundub, et tavahoiakud võiksime kokku võtta järgmiste lausetega:
  • Kui X käitub lollisti teadlikult ning ühiskonna arvates vääradest tõekspidamistest lähtuvalt, siis on ta kuradi loll ja tuleks nt. tapalavale saata.
  • Kui X ei oma küllaldaselt teadmisi või teab ebavajalikke asju, siis on ta jumala loll ja väärib pigem kaastunnet.
  • Kui X käitub adekvaatselt või omab kasulikke teadmisi, siis on ta kuradi tark ja temaga on kasulik hästi läbi saada.
  • Pole tänapäeval meie hulgas ühtegi inimest, kes oleks jumala tark, st. tõeliselt tark ja kardetavasti oleks selline tarkus midagi sellist, mille kohta võrukeelne vanasõna ütleb: "Ülearvu suur tarkus um tuusama, miä suur ullus."
Raamatu "Kuradi tark, jumala loll" tagakaas
Koostanud Enn Kasak ja Anne Kull
Kes keda?

17 kommentaari:

Hergo Tasuja ütles ...

Filosoofiline värk.

Kessu. ütles ...

Tundub nii.

Gerli ütles ...

hahahahahahaa:D See on mul kohustuslik kirjandus:D Raudselt minu riiulis vaatasid seda:D

Kusjuures raamat ise ei ole eriti filosoofiline:D

Kessu. ütles ...

Tegelikult oli tegu Ennu riiuliga. Ei vedanud sul :D

Gerli ütles ...

Kurjam:D

Hergo Tasuja ütles ...

Viimaseid on kõige vähem. aga keda kõige rohkem?

Kessu. ütles ...

Ma usun, et kõige rohkem on kas jumala lolle või kuradi tarku. Ehk?

Hergo Tasuja ütles ...

Mina isiklikult arvan, et jumala lolle. Või olen mina lihtsalt juhuslikult selliseid kõige rohkem kohanud teistega võrreldes.

Kessu. ütles ...

Ma usun, et sul on õigus.

Hergo Tasuja ütles ...

Kas sa tegelikult ka usud, et mul on õigus või on sul pühademeeleolu ja tahad mulle heameelt valmistada? :)

Kessu. ütles ...

Mõlemat vast :)
Sest tegu on faktiga, et jumala lolle on palju. Kas neid ka kõige rohkem on-see võib olla kaheldav, ent pigem tõesem kui teised variandid.

Hergo Tasuja ütles ...

Ma võin siis vähemalt poolenisti rõõmustada, sest tõenäoliselt on õigus :)

Kessu. ütles ...

Just.

Hergo Tasuja ütles ...

Millest raamat ise muidu räägib?

Kessu. ütles ...

Pole lugenud. Kahjuks. Tagakaas jäi silma lihtsalt.

Vikipeedia ütleb niimoodi: 3.-4. veebruaril 2006 Tallinna Ülikoolis toimunud konverentsi "Jumal teaduses" ettekannete kogumik.

Hergo Tasuja ütles ...

Ma usun, et Koxtile kui Jeesuslapse reinkarnatsioonile see raamat meeldiks :P

Kessu. ütles ...

Kindlasti. Peaks soovitama talle.