neljapäev, 26. november 2009

"Ma armastasin sakslast"A.H.Tammsaare

Ehk siis "Ma armastasin kedagi, keda poleks tohtinud/kes on minu jaoks keelatud". Raamat on kirjutatud 1935.aastal, ent on ülekantav ka tänapäeva. Aga eks keelatud viljad olegi need kõige magusamad olenemata aastanumbrist.


"Uskuge mind ja võtke õpetust: kui mees ei tule, siis peame meie minema. Meie peame mehele selgeks tegema, et ta meid armastab, küll ta siis hakkab tulema"

"Hädavajalikke asju õpitakse liiga hilja tundma."

"Kui mehel kusagil kael keeratakse, siis teeb seda ikka naine. See sünnib harilikult rutem, kui keegi seda oodata teab. On mehi, kelle kael on juba ammugi keeratud, ilma et neil enestel oleks sellest vähematki aimu."(Naised on ühed julmad olevused)

"Näljakäppa on kergem imeda kui naise käppa."

"Ma ei lootnud küll enam midagi, aga temasse oli maetud tükk minu minevikku - suur tükk, nagu ma tundsin - ja esimest korda elus arvasin taipavat, miks inimesed, seisused, terved rahvad nii väga ripuvad oma möödunud aegade küljes."

"Loona, kui sul on kuldne mees, siis torka tal üks silm peast välja, kui hea, siis kaks silma, aga kui halb, siis tee ta pimedaks ja kurdiks, ainult nõnda on meil naistel vähegi elu siin-ilmas."

"Me olime kaks rumalat last, kes arvestasid tuhandet asja, mis minevikus, olevikus või isegi tulevikus, mitte aga oma armastust."(Vaidleks vastu, sest laste armastus on üks siiramaid asju maailmas-vahetu ja tingimusteta)

"Nii kerge on surra armastatult. Mitte kahetseda, mitte leinata, ainult armastada."

"Ja kui ma seal nõnda keset helevalget lund mustade puutüvede vahel ise mustana seisin, tundus mulle silmapilguks, nagu polekski midagi olnud, ainult illusioonid ihkavas südames, pettekujud kõrvetavas hinges. Ah, kui ometi võiks valutava südame võtta, kui võiks kurduva hinge püüda ja saata nad sinna, kus nende kodu - saata illusioonide maale!"

25 kommentaari:

Hergo Tasuja ütles ...

Ma kardan, et see pilt ei olnud raamatus? :P

Kessu. ütles ...

Päris tark oled :D Raamatus ei olnud üldse pilte.

Hergo Tasuja ütles ...

Teen endale pai, kuna tabasin selle ära :) Aga hea pilt on.

Raamatus naisi ei sallita eriti?: "Näljakäppa on kergem imeda kui naise käppa."

Kessu. ütles ...

Kas nüüd ei sallita, aga pigem räägitakse lihtsalt tõtt :D

Hergo Tasuja ütles ...

Et naised on ohtlikud?

Kessu. ütles ...

Tuleb nii välja või väidad vastupidist?

Hergo Tasuja ütles ...

Väga ei julge vastu vaielda... Aga kohe kindlasti mitte nii ohtlikud, kui siit välja tuleb. A la: "Loona, kui sul on kuldne mees, siis torka tal üks silm peast välja, kui hea, siis kaks silma, aga kui halb, siis tee ta pimedaks ja kurdiks, ainult nõnda on meil naistel vähegi elu siin-ilmas."

Kessu. ütles ...

Ära seda nüüd päris nii sõna-sõnalt ka võta. Pigem on mõeldud vast seda, et ära räägi kõike mehele.

Hergo Tasuja ütles ...

Kusjuures, kui sa selle nii lahti sõnastasid, siis mõtlesin, et pagan, ma oleks enne nagu mingit teist lauset lugenud. Aga äkki mehed ei tohigi nende lausete sisu mõista?

Kessu. ütles ...

Ehk tõesti. Sest no milline mees tahaks teada, et naisele ei ole kasulik, kui ta mehele kõike räägib?

Hergo Tasuja ütles ...

Seda küll, Kuigi ma pean ütlema, et mehed siiski arvavad, et naised neile kõike räägivad.

Kessu. ütles ...

Ma täitsa usun. Ja üldjuhul me vist ikka üritame ka seda.

Hergo Tasuja ütles ...

Siis on hea :)

Aga kuidas sul nii hea mälu on, et peale raamatu lugemist nii palju tsitaate meelde jääb?

Mikk ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Kessu. ütles ...

Alati on võimalik leheküljed, kus head tsitaadid on, ära märgistada või lehed ära murda.

Hergo Tasuja ütles ...

Ja see aitab meelde jätta?

Kessu. ütles ...

Kas nüüd just seda. Hiljem on lihtsalt parem neid leida ja raamatust maha kirjutada.

Hergo Tasuja ütles ...

:D

Plaanid seda etendust ka vaatama minna?

Kessu. ütles ...

Oleks hea võrdlus raamatuga loomulikult. Näitlejad on ka täitsa head. Mõeldav ühesõnaga.

Hergo Tasuja ütles ...

Aga kui sa minema peaks, siis sa peaks juba selle peale mõtlema, kuidas sealt häid tsitaate talletada.

Lehekülgi märgistada vist ei saa...

Kessu. ütles ...

Trükin mobiili äkki? Mul on seal sõnaraamat, saan kiirelt kirjutada.

Hergo Tasuja ütles ...

Ka saab vist. Saad ehk pildi ka juurde teha.

Aga võibolla märgistad hoopis näitlejad ära?

Kessu. ütles ...

Panen neile v2rvilised lipikud peale ja siis v6tan nad endaga koju kaasa ja siis, kui tahan blogi teha, siis 8tlen neile m2rkss6na ja siis nad 8tlevad enda tsitaadi.

Hergo Tasuja ütles ...

Täpselt!

Kessu. ütles ...

Eks ma teen siis asja ära!