teisipäev, 20. oktoober 2009

Lemmikvärv.

Loen praegu Khaled Hosseini raamatut "Lohejooksja" ja seal oli lause:"Lapsed pole värviraamatud. Sa ei saa neid värvida oma lemmivärvidesse." Need väikesed olendid on niivõrd isepäised. Nende näost ja tegutsemisest on näha iga emotsiooni: rõõm, kurbus, viha., solvumine, kadedus, uhkus. Nad ei üritagi midagi varjata ega oskagi veel seda. Nende tahtmisi on üldjuhul äärmiselt raske muuta. Kui laps otsustab, et ta tahab praegu lugeda raamatut/ joosta/ mängida autoga, et teda huvitavad rohkem nukud/autod/loodus või raamatud-siis seda ta ka teeb. Lapsed lasevad ennast harva mõjutada.
Ja mida vanemaks me saame, seda olulisem on teiste arvamus/seda kergem on meid mõjutada. Gruppi sobimiseks laseme ennast pintseldada sobivat värvi. Keegi kuskil otsustas, et sa pead olema just seda värvi. Aga mis saab siis, kui kellelgi on liiga tugev lemmikvärv ja seda ei anna üle sodida?

Mis värvi oled sina?



PS!1 Et te kõik ikka teaks-täna on minu lemmik blogi-vestluskaaslase sünnipäev. Nii, et kohelge teda täna ikka hästi ja ärge talle midagi halvasti öelge. See ei ole ilus ja ta võib solvuda äkki või midagi sellist. Ja kinke võite ka talle viia.

PS!2 Kunagi hiljem tähistame ka!

22 kommentaari:

Hergo Tasuja ütles ...

PS!1- Armas, et teist niimoodi meeles pead. Ma arvan, et hea sõna ongi parim kink.

PS!2- See blogija siin - kel ka juhuslikult eile sünna oli :D - eriti tähistama ei kipu. Ent laupäeval on kodus ja kui keegi peaks läbi astuma, siis kohvi või õlle ikka pakub. :P

Ja värvide kohta arvan, et mingi hetkeni vananedes loeb teiste arvamus, aga siis hakkab see jälle mõju kaotama.

Kessu. ütles ...

Selle kohapealt on sul vist õigus jah. Aga äkki siis hakatakse teisi mõjutama?

Hergo Tasuja ütles ...

Arvad? Võib tõesti olnud, et selleks ajaks on oma arvamus nii sisse kujunenud ja teiste arvamus ei kõiguta, ent selle eest üritatakse teisi hoopis veenda, sest tundub, et ollakse ainuõigel teel...

Kessu. ütles ...

Täpselt. Aga kes teab. Äkki see oleneb nii-öelda värvist ka? Näiteks punane surub tugevamalt enda arvamust peale.

Hergo Tasuja ütles ...

Miks just punane?

Kessu. ütles ...

Sest see on nii intensiivne ja tugev ja ma ütleks, et mõjuv värv.

Hergo Tasuja ütles ...

Et punase värviga inimesed on võiks öelda isegi ohtlikud?

Kessu. ütles ...

No midagi taolist vist jah.
Kuigi tegelikult maaailmas peetakse punast üldiselt vist armastuse värviks.

Hergo Tasuja ütles ...

Armastus on ohtlik?

Kessu. ütles ...

Tuleb vist nii välja.

Hergo Tasuja ütles ...

Mina saan asjast nii aru, et pean endale hakkama sisendama, et armastuse värv on näiteks roheline. Sest kui ma arvan, et see on punane, siis võib armastus ohtlik olla minu puhul.

Kessu. ütles ...

Minu arvates võib armastus igat värvi olla. Ma usun, et kui sa ka nii mõtled, siis see pole ohtlik. Äkki?

Hergo Tasuja ütles ...

Kui tahad midagi uskuda ja seda endale piisavalt kinnitad, siis see asi täpselt nii ongi? :D

Kessu. ütles ...

Kusjuures sul on äärmiselt õigus vist :D

Hergo Tasuja ütles ...

Järjekordselt vaatan ja imestan, et missuguseid järeldusi me oleme suutnud teha :D

Kessu. ütles ...

Ma arvan, et me oleme järelduste tšempionid.

Hergo Tasuja ütles ...

Äkki keegi peaks meist raamatu kirjutama? :)

Kessu. ütles ...

Ma arvan, et me peaks seda ise tegema, siis tuleb raudselt hea raamat, sest siis me saame seal ka veel uusi järeldusi teha, kui neid tuleb.

;) ütles ...

Kõige selle 18 erutava kommenaatri peale, ütlen ma, et olen selle raamatuga hetkel suht lõpus ja see on üks paganama hea raamat!

Kessu. ütles ...

Lõpetasin selle raamatu eelmisel nädalal ja ühinen sinu paganama hea arvamusega.

Hergo Tasuja ütles ...

Ma ei olegi seda lugenud.... Aga nüüd teie arvustusi kuulates plaanin seda teha :)

Kessu. ütles ...

Tee seda.